Zcela nový koncept pásových adaptérů pro čtyřkolky!
PLNÁ TRAKCE
Pásové adaptéry Track System Canada jako jediné na světě využívají technologii plné trakce. Původní rozeta byla nahrazena lamelovým kolem s 26 příčníky, na které byl přidán pás. Pásy jsou určeny pro střední a velké motory, a zachovávají výhody kola tím, že efektivněji přenášejí sílu přímo na zem. U pásového kola jsou zachovány mechanické vlastnosti, se kterými bylo vozidlo navrženo.
ZACHOVÁNÍ TĚŽIŠTĚ
S pásovým kolem nedojde ke změně těžiště a zvýšení světlé výšky o 10 nebo více cm. Pásový systém zajišťuje plnou trakci s optimálním pohonem a vozidlo si zachovává původní světlou výšku (téměř), což snižuje technická a bezpečnostní rizika. Těžiště vozidla se nemění, proto se jízdní vlastnosti vozidla ještě zlepší. Díky zachování “nulového” těžiště je zachována konstrukční stabilita vozidla a bezpečnost řidiče i cestujících. Plná trakce zajišťuje efektivní přenos výkonu. Žádné pásové systémy dosud nedosahovaly původní konstrukční rychlosti ani nezachovávaly jízdní rovnováhu vozidla.
ŽÁDNÉ MECHANICKÉ PNUTÍ
Tradiční pásový systém se při jízdě neustále snaží otáčet. Proto je nutné instalovat antirotační adaptéry, které vyvíjejí neustálé napětí, aby se tomuto otáčivému pohybu zabránilo. Tyto tažné síly neustále působí na mechanické části vozidla. S využitím principu pásového kola se Track System Canada odvaluje, aniž by docházelo k tomuto tahu. Track System Canada má speciální systém proti otáčení, tzv. “koncové dorazy”, které se aktivně zapojí pouze při střetu s překážkou. Pokud se náhodou rozbijí, lze pokračovat v jízdě.
OTÁČKY MOTORU
Proč při jízdě využívat vysoké otáčky k pomalé jízdě? Pásové kolo zachovává běžné provozní podmínky, zatímco využívá optimální otáčky motoru. Značnou výhodou, kterou poskytuje plná trakce je to, že je plně využit výkon při optimálních otáčkách a motor není nadměrně zatížen. To přispěje k zachování pohodlí při jízdě.
OCHRANA SYSTÉMU
Pásové kolo Track System Canada dosahuje plné trakce. Světově jedinečné řešení zabraňuje vyjetí kola ze své osy. Lamelové kolo udržuje pás v rovině a není možné, aby proklouzlo nebo přeskočilo. Systém s nepřetržitým záběrem 13 lamel z 26 s boční oporou pro všechna kola umožňuje úplnou ochranu před všemi vnějšími vlivy. Podélníky také chrání kola před nárazy z boku.
ROBUSTNÍ KONSTRUKCE
Podvozek a všechny prvky pásového adaptéru jsou vyrobeny z pevnostní oceli, která zaručuje skvělý poměr hmotnosti a odolnosti. Hřídele jsou ošetřeny nitridováním, které podporuje vysokou odolnost proti opotřebení, tření, otěru a zadření. Sekundární kola jsou vyrobena z UHMWPE (polyetylenu s velmi vysokou molekulární hustotou). Díky vysoké pružnosti a odolnosti proti otěru mají velmi dlouhou životnost.
LOŽISKA
Všechna ložiska pásového systému lze mazat ručně prostřednictvím maznic. Ložiska mají extrémní odolnost vůči radiálním i axiálním silám. Středové dvouřadé kónické ložisko je vodotěsné, což zabraňuje vnikání prachu a korozivních látek a zajišťuje optimální životnost systému. Díky kvalitním ložiskům s možností údržby mají pásy další výhodu, která je odlišuje od konkurence na trhu.
INTEGROVANÉ ŠKRABKY
Led je hlavním nepřítelem, který poškozuje pryžové pásy a mechanické části kol a rozet. Proto jsou pásy vybaveny škrabkami, které jsou umístěny na každém z kol i na rozetě. Tyto škrabky zabrání hromadění ledu a zajistí dokonalou funkčnost systému. Tím se zároveň prodlouží jeho životnost.