Alpina Sherpa SUPERCLASS 1.2L VVT 12V
ALPINA SHERPA SUPERCLASS 1.2L VVT 12V je výkonný pracovní stroj, který vyniká svou odolností a spolehlivostí. Díky modernímu motoru s variabilním časováním ventilů poskytuje optimální výkon a efektivitu, ideální pro náročné pracovní podmínky i terénní nasazení.

Přehled
SHERPA 1.6L TI-VCT 16V: stejný název a stejný význam Druhá generace stroje, který za posledních 20 let zcela změnil práci se sněhem. Slovo Sherpa označuje silnou himálajskou rasu původem z Tibetu: mírumilovné horské lidi se silnou fyzickou kondicí, přizpůsobenou drsným podmínkám hor. Ve více než 20 zemích Sherpa znamená také italský dvoustopý stroj, který vyplnil mezeru mezi tradičními sněžnými skútry a velkými rolbami. Kdo nikdy neviděl typickou modrou siluetu SHERPY, která zvládá nejtěžší úkoly na zasněžených pláních? Teď je čas objevit novou SHERPU 1.6L TI-VCT 16V: silnější, výkonnější, pokročilejší, pohodlnější a atraktivnější. Ale pokud věříte, že různé nápady a zkušenosti mohou vytvořit nové a lepší stroje, nechte nás vám představit novou Alpina SHERPA 1.6L TI-VCT 16V.

Vlastnosti
Řekl vám někdo, že si můžete koupit sněžný skútr se stejnými vlastnostmi za méně peněz? Sliboval vám někdo, že jiný sněžný skútr zvládne stejnou práci jako SHERPA? Omlouváme se, ale byl jste oklamán. SHERPA není jen sněžný skútr, a rádi bychom vás požádali, abyste si před důvěrou v pohádky ověřili každý detail a každou technickou specifikaci. Existuje mnoho slov, která při pokusu o srovnání sněžného skútru se SHERPOU nezazní, například: „technologie, standardní výbava, výkon a tažná kapacita, stabilita a bezpečnost, spolehlivost a životnost, spotřeba paliva a kontrola emisí, náklady na provoz a údržbu atd.“ Tato slova nezmíní, protože vědí, že srovnání neobstojí. Srovnávali byste pár tenisek s párem horských bot, i když by ty první byly levnější?

Motor
Nový motor SHERPA 1.6L Ti-VCT s 16 ventily je skutečně nejpokročilejším pohonným ústrojím, jaké kdy bylo instalováno na sněžném skútru. Se zdvihovým objemem 1,6 litru a výkonem 115 koní v kompaktním bloku z vysoce pevného tlakově litého hliníku kombinuje sílu s nízkou hmotností a využívá osvědčenou technologii odvozenou z automobilového průmyslu. Od roku 2002 je Alpina jediným výrobcem, který používá špičkové technologie k minimalizaci emisí výfukových plynů, například katalyzátor s dvojitým kyslíkovým senzorem. Nový motor nyní splňuje normy Euro-5 a EPA pro automobily a emise jsou výrazně nižší než u jakéhokoli jiného sněžného vozidla. Součástí je také elektrický předehřívač motoru, který zkracuje dobu zahřátí a snižuje znečištění. Čtyřválcový motor s 16 ventily a dvojitým nezávislým variabilním časováním vačkových hřídelí (VCT), které umožňuje vačkovým hřídelím ovládat sací i výfukové ventily v různých fázích spalovacího cyklu, poskytuje hladký výkon a dostatek točivého momentu při každé rychlosti motoru. Užijete si tichý a stabilní výkon při tažení těžkého přívěsu nebo při hutnění sněhu širokou stopou, ale zamilujete si jeho ohromující zrychlení a rychlost, jakmile je práce hotová – a „něžný obr“ se náhle promění v „divokou šelmu“.

Technologie
Před dvaceti lety jsme se rozhodli znovu objevit dvoustopý design. Uvědomili jsme si, že dvoustopé modely, které existovaly do 80. let, byly dobrým nápadem, ale potřebovaly radikální změny, aby se z nich stali skuteční „pracovní koně“. Přijali jsme tuto výzvu a vynalezli zcela nové uspořádání pro základní model rozsáhlé rodiny sněžných skútrů. Dnes, s naším dvoustopým systémem o rozměrech 20x156x1,25 palců (500x3968x32 mm), máme povrch pásů téměř dvojnásobný oproti jakémukoli jinému sněžnému skútru. To znamená, že naše stroje se na sněhu pohybují jako loď klouzající po jezeře a poskytují stabilitu, jakou ostatní neznají. Naše odpružení ATSS pásů je kloubové, takže se dokáže přizpůsobit profilu terénu a zajistit mimořádnou přilnavost a stabilitu na všech typech sněhu. Dvě přední lyže a ideálně umístěné těžiště umožňují snadné a přesné řízení i v těch nejostřejších zatáčkách.
Video
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.